Enorme rugbybal van chrysanten in Parijs

Enorme rugbybal van chrysanten in Parijs

De World Cup rugby gaat 8 september van start in Frankijk. Daaraan voorafgaand paradeert een grote rugbybal met ruim 6.000 chrysanten langs de mooiste plekken van Parijs. Het idee hiervoor komt van eventbloemist Damien Da Rocha van Atelier D uit Parijs. Hij koos voor de chrysant, een bloem waar hij bijzonder dol op is en die aan alle criteria voldoet om dit tot een succes te maken!

Damien Da Rocha liet Parijs al eerder opfleuren. Vorig jaar was hij de bloemist die in Parijs een rood-roze bloemenhart neerzette voor de #lovenotwar-campagne. Damien Da Rocha: "Bloemsierkunst is een krachtig middel om emoties en boodschappen over te brengen en om mensen te bewegen en samen te brengen. Ook bij sport zie je verbinding en emotie en dat is heel belangrijk. Rugby is, net als in alle Engelstalige landen, heel groot in Frankrijk. En nu de World Cup in Frankrijk plaatsvindt, leeft deze sport helemaal enorm. Naar mijn mening gaan bloemen en sport heel goed samen”.  

Chrysanten creatie
De enorme rugbybal is opgestoken met ruim 6.000 witte en groene chrysanten. Da Rocha: "Ik hou van deze grote, kleurrijke, levendige bloemen. Ze lenen zich perfect voor dit soort arrangementen. In ons dagelijkse werk in de studio zijn het bloemen waar je echt op kunt rekenen. Ze zijn mooi en robuust, makkelijk om mee te werken, ze blijven dagenlang vers en door de ruime keuze aan kleuren, vormen en formaten passen ze zich altijd aan aan onze gedurfde planning en creaties.”.  

Bloemist zijn is topsport  
Op de vraag aan Da Rocha of hij zelf ook sportief is antwoord hij lachend: “Het maken van deze ovale rugbybal met chrysanten is een technisch hoogstandje en vergelijkbaar met sport. Als eventbloemist doe je sowieso aan topsport. Je werkt in een team, je bent constant onderweg, je moet jezelf vernieuwen, klanten blij maken en op de hoogte blijven van nieuwe trends, regelgeving, de nieuwste producten...”.

For the Win
De chrysanten zijn beschikbaar gesteld door Stichting Chryson, het samenwerkingsverband van chrysantenkwekers en -veredelaars die gezamenlijk de campagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’ voeren. Met deze campagne benadrukken de kwekers dat je met een chrysant een bloem in handen hebt, waarmee je door onder andere door kleur, volume, variatie, houdbaarheid en toepasbaarheid kunt scoren bij klanten.

 

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v